وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از حلقههای مفقوده جهت ارتقای کیفیت در نظام آمورش و پرورش این است که یک نظام رقابتی در مدارس نداریم.
وزیر آموزش و پرورش: نظام رقابتی در مدارس وجود ندارد
عبارات مهم : آموزش
به گزارش ایلنا، مراسم امضای تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و شرکت ملی استاندارد با حضور سید محمد بطحایی؛ وزیر آموزش و پرورش و نیره پیروزبخت؛ مدیر شرکت ملی استاندارد صبحگاه امروز در شرکت ملی استاندارد شد.
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این نشست گفت: هنگامی که روی یک کالا یا خدمت تایید استاندارد را می بینیم به این معناست که آن کالا یا خدمت از اجزای بایسته برخوردار است و اطمینان را جهت استفاده کنندگان ایجاد می کند.
نظام رقابتی در مدارس وجود ندارد / وزیر آموزش و پرورش
وی ادامه داد: در این میان ولی یکی از بااهمیت ترین خدماتی که به شهروندان ارایه می شود آموزش و پرورش هست. شاید پیش از این کمتر به بحث کیفیت و به خاص استاندارد در اموزش و تربیت توجه می شد، ولی به تدریج بحث اموزش و تربیت و جنبه کمی آن مورد توجه قرار داده شد و این جنبه کمی آموزش و پرورش در سال های آتی رو به اصلاح رفته و امروز از حیث کمیت یکی از نظام های آموزش و پرورش موفق دنیا و منطقه هستیم.
بطحایی افزود: امروز در خصوص آمار پوشش دانش آموزان شاخص خوبی داریم. ما حتی توانستیم در سطح کشور مدارسی با یک معلم و مدیر داشته باشیم. مردم ما حقشان این است که آموزش با کیفیتی به فرزندانشان داده شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از حلقههای مفقوده جهت ارتقای کیفیت در نظام آمورش و پرورش این است که یک نظام رقابتی در مدارس نداریم.
او بیان کرد: این فضا، فضای رقابتی را ایجاد می کند تا براساس مدل های شرکت استاندارد کار را پیش ببریم و کسب گواهینامه های بالاتر منتج به برنامه های تشویقی می شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: هرچند تا قبل از برقراری تفاهم نامه شرکت ملی استاندارد خالصانه همکاری ارزشمندی داشتند، ولی از امروز به بعد با انعقاد تفاهم نامه از دانش، تجربه و دستاوردها بهره می گیریم و امیدواریم با همکاری این گروه کیفیت بخشی را با سرعت بیشتری دنبال کنیم و مدارس با توجه به الگوی استانداردسازی گواهینامه مورد نیاز را کسب کنند.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: یک سوم از مدارس ما تحت پوشش برنامه متعادل سازی هستند و بنا داریم جهت سال آینده ۴۵ هزار مدرسه را تحت پوشش تعالی سازی مدارس قرار بدهیم و ما به تدریج مدارسی را ایجاد خواهیم کرد که به درجه و کیفیتی که انتظار داریم خودشان را برسانند.
نظام رقابتی در مدارس وجود ندارد / وزیر آموزش و پرورش
وی عنوان کرد: نتیجه این کیفیت باید به طور مستمر در معرض دید مخاطبان و مشتریان قرار بگیرد. یکی از حلقه های مفقوده جهت ارتقای کیفیت در نظام آمورش و پرورش این است که یک نظام رقابتی در مدارس نداریم. تا زمانی که مسابقه سالم و موثر در واحد های آموزشی ایجاد نشود، هر قدر تلاش کنیم محتوا را اوج ببریم فایده نخواهد داشت.
واژه های کلیدی: آموزش | آموزشی | استاندارد | انعقاد تفاهم نامه | اخبار اجتماعی
دانلود فایل ها
توجه: ممکن است تمام لینک های دانلود به دستور مقام قضایی حذف شده باشد...